Skip to main content

Pro MacBook Pro yang berikutnya dengan Tinjauan Paparan Retina

Tahun lepas ketika saya menulis tentang MacBook Airs baru saya menawarkan dua perenggan mencari depan:

Pro MacBook Pro yang berikutnya dengan Tinjauan Paparan Retina
Pro MacBook Pro yang berikutnya dengan Tinjauan Paparan Retina


Apa yang berlaku dari sini di luar adalah apa yang menarik. Intel telah komited untuk memindahkan TDP bahagian arus perdananya dari 35W - 45W hingga 10-20W. Oleh kerana Air adalah notebook utama Mac baru, Apple telah membuat langkah itu. Prestasi dalam segmen 10 - 20W ini akan menjadi lebih baik dalam tempoh dua tahun akan datang, terutamanya apabila Haswell tiba.

Paparan Thunderbolt adalah tanda pertama tentang apa yang akan datang. Menggerakkan pengawal IO dan pengembangan ke paparan, dan berpotensi menggerakkan GPU diskret daripada buku nota semuanya disimpan untuk kami. Apple benar-benar mendahului lengkung di sini, tetapi mudah untuk membayangkan masa depan di mana komputer riba menjadi lebih seperti Air baru dan beralih ke beberapa port jalur lebar yang tinggi dan bukannya banyak sambungan lebar jalur yang lebih rendah.

Mungkin saya terlalu agresif dalam ramalan beberapa pelabuhan jalur lebar yang tinggi. Lagipun, MacBook Pro generasi akan datang dengan Retina Display mempunyai empat port IO seperti (2 x Thunderbolt dan 2 x USB 3.0). Tetapi anda mendapat maksud saya. Gigabit Ethernet dan Firewire 800 kedua-duanya hilang. GPU diskret masih ada tetapi saya mengesyaki walaupun hari-harinya bernombor, sekurang-kurangnya di dalam casis. Komputer peribadi seperti yang kita tahu untuk sekian lama, berubah.


Komputer peribadi semakin nipis, ringan, lebih bersepadu dan lebih banyak perkakas. Pergerakan ini tidak lagi terhad kepada Apple sahaja. OEM PC tradisional mengikutinya. Malah Microsoft akhirnya memasuki perniagaan perkakasan PC, sesuatu yang terancam untuk dilakukan selama bertahun-tahun tetapi belum sampai sekarang. Model pengedaran akan berubah, garisan antara faktor bentuk yang berbeza akan terus kabur. Apa yang pernah menjadi industri matang sedang melalui transformasi yang ketara. Ia menarik tetapi pada masa yang sama ia membuatkan saya tidak selesa. Ketika saya mula-mula masuk ke dalam industri ini semua orang memiliki cerita tentang perusahaan-perusahaan dengan ide-ide bagus yang hanya tidak membuatnya. Semasa kita melalui revolusi ini dalam pengkomputeran saya mula melihat, tangan pertama, yang sama.

Apple membuat sebahagian besar pendapatannya daripada peranti yang tidak kelihatan seperti komputer peribadi tradisional. Sejak beberapa tahun kebelakangan, saya khuatir bahawa ia akan bangun dan memutuskan Mac tradisional adalah beban, dan sepatutnya berada dalam perniagaan menjual peranti pengguna dengan ketat. Dengan pengumumannya dua minggu yang lalu di San Francisco, saya dengan senang hati boleh mengatakan bahawa ketakutan saya tidak menjadi kenyataan. Sekurang-kurangnya belum.

Sudah lama sejak Apple melakukan pelancaran MacBook Pro yang sangat menarik. Sungguh mengejutkan saya, walaupun langkah ke Sandy Bridge, quad-core pertama dalam MacBook Pro, dilakukan tanpa berbisik sidang akhbar. Apple melancarkan produk baru di kedai dalam talian, inventori dihantar ke kedai runcitnya, mengemas kini laman web dan memanggilnya sehari. Setiap pengumuman iPhone dan iPad bagaimanapun disertai dengan banyak penggemar. MacBook Pro seolah-olah hampir terlupa.

Dengan WWDC memperkenalkannya, namun Apple mengambil sesuatu yang telah meletakkan jawatannya tanpa menghiraukan, berani mengatakan status uncool, dan membuat banyak perkara mengenainya. Dua minggu yang lalu Apple melakukan yang diharapkan dan menawarkan peningkatan yang agak sederhana kepada semua Mac mudah alihnya, semuanya ketika memperkenalkan sesuatu yang berani.

Apple memanggilnya MacBook Pro dengan Paparan Retina. Anda akan melihat saya merujuknya sebagai MacBook Pro gen yang akan datang, Retina MacBook Pro, rMBP atau beberapa permutasi lain kata-kata ini.

Selepas menggunakannya selama dua minggu yang lalu, saya boleh jujur ​​mengatakan ia adalah Apple Mac terbaik yang pernah dibina. Dan ada lebih banyak lagi daripada perkakasan.

Jika anda berharap untuk MacBook Air 15 inci, itu bukan apa yang RMBP itu. Sebaliknya ia adalah MacBook Pro 15-inci yang lebih mudah alih. Saya harus mengakui bahawa saya sedikit dibiarkan turun kali pertama saya meletakkan mata pada MacBook Pro gen yang akan datang, ia kelihatan baik tetapi ia tidak melihat semua yang berbeza. Kekecewaan itu cepat memudar kerana saya sebenarnya mengambil mesin itu dan mula membawanya. Ia tidak terlalu ringan, tetapi manusia tidak membuat kerangka terdahulu bertarikh.

Walaupun saya tidak pernah suka berseronok dengan MBP lama (dan ia sentiasa membuatkan saya berasa seperti fogy lama di tradeshows di mana orang lain mempunyai sesuatu 13 inci atau lebih kecil), membawa rMBP adalah keseronokan berbanding. Gambar benar-benar tidak melakukan keadilan. Perhimpunan paparan yang nipis atau ketebalan casis keseluruhan kelihatan kemas dalam gambar tetapi tidak sehingga anda sebenarnya hidup dengan rMBP yang anda boleh menghargai apa yang telah dilakukan Apple di sini. Saya membawa sekitar MacBook Pro 15-inci kerana ia adalah desktop saya, dan dengan itu ia sangat berguna untuk saya bersama semasa saya melakukan perjalanan. Untuk model penggunaan peribadi saya, Retina MacBook Pro adalah sempurna.

Jika beban kerja anda menuntut bahawa anda memerlukan prestasi MacBook Pro dan gaya hidup anda memerlukan anda untuk membawanya sekitar banyak, pengurangan ketebalan dan berat badan sahaja akan bernilai naik taraf kepada rMBP. Sekiranya anda menghabiskan kebanyakan masa anda tanpa henti, anda perlu dijual pada paparan dan ciri-ciri dalaman sahaja. Berita buruk adalah jika reka bentuk tidak membawa anda, segala-galanya akan.

Comments

Popular posts from this blog

Kajian Samsung Galaxy S III - Variasi AT & T dan T-Mobile USA

Sebelum kita menyelidiki varian Galaxy S 3 Samsung untuk Amerika Syarikat (selepas itu SGS3), ia berbaloi untuk bercakap dengan cepat tentang berapa banyak pelancaran SGS3 di AS berbeza dari SGS2. Sejak mengumumkan SGS3 antarabangsa, ia hanya kurang dari satu setengah bulan, dan di sini kami dengan perisian dan perkakasan dan peranti yang disiapkan yang akan dipasang di rak runcit dan pengendali dalam masa seminggu. Apabila khabar angin mengenai SGS3 mula beredar, salah satu perkara yang paling bergema bagi saya ialah Samsung akan meletakkan banyak penekanan pada pelancaran Amerika Syarikat, dan secara mendadak menyempitkan jurang antara pengumuman dan ketersediaan. Apabila anda melihat kira-kira bulan dan separuh, dan bandingkan dengan pelancaran SGS2, yang bermula dengan pengumumannya di MWC dan dilancarkan di Amerika Syarikat pada bulan September dan Oktober.



Mengkaji variasi SGS3 USA lebih mudah pada masa ini, kerana semua peranti pada asasnya sama, kecuali antara muka udara. Merek…

Ulasan AMD Radeon HD 7970 GHz: Berjuang Untuk Mahkota Prestasi

Tiga bulan yang lalu NVIDIA melancarkan GeForce GTX 680 mereka untuk merasakan ulasan dan cadangan kapal editor, menuntut semula mahkota mereka untuk kad video GPU tunggal terpantas dalam proses itu. Dan untuk kali pertama dalam beberapa tahun NVIDIA tidak hanya mengalahkan AMD pada prestasi mentah, tetapi mereka mencapai trifecta suci penuh persaingan kad video - prestasi permainan yang lebih tinggi, penggunaan kuasa yang lebih rendah, dan harga yang lebih rendah.



Akibatnya, untuk AMD pelancaran ini menandakan kedua-dua yang paling dekat dan paling jauh mereka pernah mengalahkan NVIDIA secara terang-terangan. Di satu pihak NVIDIA mengalahkan mereka dengan lebih daripada biasa dengan mencapai trifecta suci berbanding dengan memberi tumpuan kepada prestasi. Namun, sebaliknya apabila ia datang kepada prestasi mentah, AMD tidak pernah dekat ini. Di mana GTX 580 mengalahkan 6970 sebanyak 15% GTX 680 yang dipimpin oleh hanya 10%, dan bahkan kemudian kalah kepada 7970 pada beberapa permainan…

Zotac GeForce GT 640 DDR3 Review: Glacial Gaming & Heavenly HTPC

Dua minggu yang lalu NVIDIA secara rasmi melancarkan GeForce GT 640 runcit , menampung tawaran OEM dan komputer riba mereka dengan kad video GK107 pertama mereka untuk pasaran desktop runcit. GT 640 direka untuk menjadi kad video Kepler tahap kemasukan NVIDIA, menyertai beberapa rebound Fermi sebagai ahli siri GT 6xx. Dengan semangat di belakang Ivy Bridge Intel di pasaran komputer riba dan peningkatan dalam jualan, ia telah menyediakan GPU mudah alih NVIDIA, NVIDIA berharap untuk mencapai perkara yang sama di pasaran desktop dengan GT 640.



Hari ini, kita akan melihat GT 640 dalam tindakan. Kami menjangkakan NVIDIA akan melancarkan varian GDDR5 pada satu ketika, tetapi untuk pusingan pertama kad, GT 640 adalah eksklusif DDR3. Ini mempunyai kesan prestasi yang penting. Sementara itu, seperti biasa dengan kad video peringkat kemasukan, tiada reka bentuk rujukan yang dimaksudkan untuk penjualan runcit dan NVIDIA tidak mengambil sampel kad tersebut. Walau bagaimanapun, rakan kongsi NVIDIA …